تکفام طب
تکفام طب

چرا لیزر مو جواب نمیده؟

چرا لیزر مو جواب نمیده؟ کاهش موهای زائد از مهم‌ترین نیازهای زیبایی افراد به خصوص بانوان است. با پیشرفت‌ علم، انواع مختلفی از دستگاه‌ها و روش‌ها برای کاهش موهای زائد به وجود آمده است. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها، دستگاه‌های لیزر مو هست.

چرا لیزر مو جواب نمیده؟

حال می‌خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم که چرا لیزر مو جواب نمی‌دهد؟

عملکرد لیزر از بین برنده موهای زائد

عملکرد لیزر از بین برنده موهای زائد به این صورت است که یک دستگاه لیزر با طول موج و توان مشخصی روی پوست اعمال می‌گردد. با این کار، انرژی به موهای زائد انتقال می‌شود و به ساقه و ریشه مو منتقل می‌شود.

ملانین موجود در ساقه موها، این انرژی را جذب کرده و سپس موهای زائد داغ می‌شوند. این عملکرد موجب تضعیف و تخریب ریشه موهای زائد می‌گردد. برای رسیدن به نتایج دلخواه، نیاز به چندین جلسه لیزر است و با یک جلسه، ریشه موها از بین نخواهد رفت.

علت عدم جوابدهی دستگاه لیزر

علت عدم جوابدهی دستگاه لیزر می‌تواند برای دلایل گوناگونی باشد که در ادامه می‌خواهیم تمامی این دلایل را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم:

تعداد جلسات لیزر

تعداد جسلات لیزر نقش بسیار مهمی دارد. متداوم بودن جلسات و انجام لیزر در روز معین شده شما در رسیدن به نتیجه مطلوب، یاری می‌کند. برخی از افراد، گمان می‌کنند اگر 3 جلسه لیزر کنند کافی است و یا جلسه لیزر خود را دیر‌تر از وقت تعیین شده می‌روند که این کارها کاملا اشتباه است.

تعداد جسلات لیزر

مراقبت پس از جلسات لیزر

مراقبت پس از جلسات لیزر بر خلاف تفکر بسیاری از افراد، اهمیت زیادی دارد. انجام نکات بعد از لیزر، باعث می‌شود دچار عوارض پس از لیزر نشوید و از آسیب‌های احتمالی، در امان باشید.

سیکل رشد مو

سیکل رشد مو در مراحل گوناگون قرار دارند. لیزر، فقط در مرحله رشد موها و یا به اصطلاح مرحله اناگن، عملکرد درستی و صحیحی دارد. اگر مو در مرحله‌های دیگری از سیکل رشد باشد، کارایی لیزر کاهش یافته و شما به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید.

سیکل رشد مو

مشکلات پزشکی و مصرف برخی داروها

مشکلات پزشکی و مصرف برخی داروها هم می‌توانند موجب تداخل در عملکرد لیزر شوند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی، حتما باید قبل از شروع جلسات لیزر، با پزشک متخصص کلینیک مشکلات و داروهایی که مصرف می‌کنید را در میان بگذارید.

نوع دستگاه لیزر

نوع دستگاه لیزر، دقت و کیفیت دستگاه نیز نقش مهمی را در نتایج حاصل شده اجرا می‌کند. دستگاه‌های فیک امروزه در بازار ایران بسیار زیاد شده‌اند. بهتر است باتوجه به بودجه خود، بهترین دستگاه لیزر مو را انتخاب نمایید.

تاثیر مهارت اپراتور در لیزر مو

مهارت اپراتور و تکنسین لیزر، نقش مهمی در فرآیند درمان دارد. تنظیمات تخصصی دستگاه مثل نور لیزر، باید به درستی و با دقت انجام شوند تا به نتایج ایده آل برسید. اگر اپراتور تجربه و مهارت کافی را در اعمال تنظیمات متناسب با پوست و موی شما را نداشته باشد، به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.

مهارت اپراتور لیزر

رنگ و نوع مو در لیزر موهای زائد

رنگ و نوع موها، برای تمامی افراد یکسان نیست. موهای نازک و روشن در مقایسه با موهای تیره و ضخیم، جوابدهی متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. موهای روشن و نازک (کرکی)، کم‌ترین تاثیر را دارند زیرا نور لیزر به آسانی توسط آن‌ها جذب نمی‌گردد.

تاثیر رنگ پوست در لیزر موهای زائد

تاثیر رنگ پوست در لیزر مو، دقیقا بر عکس مورد قبل (رنگ و نوع مو) است. هرچه موها تیره‌تر و پوست روشن‌تر باشد، افراد بهترین نتیجه را می‌گیرند. توجه داشته باشی که اگر پوست و موهای شما رنگی شبیه به یکدیگرداشته باشند، ممکن است لیزر تاثیر کمتری برایتان داشته باشد.

تاثیر رنگ پوست در لیزر مو

4 نکته مهم برای انتخاب کلینیک لیزر جهت جوابدهی مطلوب

انتخاب کلینیک لیزر جهت جوابدهی مطلوب را باید با توجه به یک سری نکات انجام دهید. نکات زیر می‌توانند در انتخاب مرکز مناسب، شما را راهنمایی نمایند:

دستگاه لیزر به‌ روز

دستگاه لیزر به روز و با کیفیت، اولین چیزی است که شما باید بررسی کنید. برخی از کلینیک‌ها، برای پرداخت هزینه کمتر، دستگاه‌های فیک و یا قدیمی خریداری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود جوابدهی مراجعه کنندگان، کاهش یابد.

اپراتور متخصص

اپراتور متخصص هم همانطور که گفته شد، نقش بسیار مهمی دارد. ممکن است در برخی مراکز، از اپراتورهای بی‌تجربه و غیر متخصص استفاده نمایند که توصیه می‌شود قبل از شروع جلسات لیزر خود، از مراجعین قبلی، در رابطه با مهارت اپراتور، سوال فرمایید.

مشاوره قبل از شروع جلسه

مشاوره قبل از شروع جلسه را برخی از افراد اهمیت قائل نمی‌شوند. در حالی که کلینیک باید مشاوره قبل از شروع درمان به مراجعه کنندگان ارائه دهد. در این مشاوره، باید به شما اطلاعات کافی در مورد روش لیزر، اطلاعات دستگاه، نوع پوست و موی شما و همچنین نتیجه گرفتن و یا نگرفتن شما، بدهد.

دارا بودن مجوز

دارا بودن مجوز کلینیک برای دستگاه‌ها، اپراتور‌ها و همچنین مجوزهای بهداشتی و پزشکی را اطمینان حاصل کنید. این مجوزها، نشان دهنده این موضع است که کلینیک مورد نظر از استانداردهای بهداشتی و ایمنی پیروی می‌کند.

نتیجه گیری

باتوجه به صحبت‌های گفته شده، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که علت نتیجه نگرفتن از لیزر ممکن است باتوجه به پوست و موی افراد، اختلالات هورمونی و… باشد و یا به دلیل نداشتن مهارت اپراتور و تقلبی بودن دستگاه لیزر باشد.

enemad-logo