تکفام طب
تکفام طب

مراقبت از پوست در یائسگی

مراقبت از پوست در یائسگی، اهمیت بالایی دارد. تیم تکفام طب که وارد کننده دستگاه لیزر الکساندرایت، دستگاه لیزر تیتانیوم، دستگاه هایفو و… است، در این مقاله به شما آموزش مراقبت پوست در یائسگی را خواهد داد. 

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه مراقبت از پوست در این دوران را بیاموزید. 

یائسگی چیست؟ 

یائسگی چیست؟ برای این سوال باید بگوییم که بانوان، از یک سنی به بعد دچار رویداد آخرین قاعدگی می‌شوند که به آن، یائسگی می‌گویند. اگر به مدت 12 ماه متوالی قاعدگی رخ ندهد، ب این معنا است که یائسه شده‌اید. 

طبق تحقیقات انجام شده میانگین سن یائسگی، 51 سالگی است که همراه با برخی علائم، اتفاق می‌افتد. حال شاید بپرسید علائم یائسگی چیست؟ یائسگی علائمی مانند بی‌خوابی، افزایش وزن و… دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم. 

علائم یائسگی 

علائم یائسگی چیست؟ یائسگی علائمی مثل تعریق شبانه، گر گرفتگی، بی‌خوابی، تحریک پذیری و افزایش وزن دارد. یائسگی، پوست شما را نیز درگیر خواهد کرد و منجر به تغییراتی در پوست خواهد شد. 

ضخیم‌ترین لایه پوست که درم نام دارد، نسبت به تغییرات هورمونی که به دلیل یائسگی به وجود می‌آید، حساس است. دوران پری یائسگی، در اواخر 30 تا 40 سالگی بانوان شروع می‌شود و قبل یائسگی است. در این دوره، تخمک گذاری و سیکل‌ها، نامنظم خواهند شد. 

تغییرات هورمونی در پری یائسگی 

تغییرات هورمونی در پری یائسگی، به چه صورت است؟ طی برخی از چرخه‌های پری یائسگی، سطح استروژن بالا می‌رود. در برخی دیگر از چرخه‌ها، هورمون Meserve پایین می‌آید. 

سطح هورمون پروژسترون هم در تغییر و نواسانات است. به طور کلی، در سال‌های قبل یائسگی و یا همان پری یائسگی، فراز و نشیب‌های زیادی برای هورمون‌ها وجود دارد. زمانی که دوران یائسگی را پشت سر می‌گذارید، سطح استروژن شما، به صفر خواهد رسید.  

تاثیر یائسگی بر پوست 

تاثیر یائسگی بر پوست به چه صورت است؟ همانطور که گفته شد، با تغییرات ایجاد شده در هورمون‌های در دوران پری یائسگی و یائسگی، تاثیراتی بر روی پوست شما نیز خواهد داشت.

تاثیر یائسگی بر پوست

استروژن نقش تولید سبوم در پوست را دارد که موجب سالم نگه داشتن پوست می‌شود و منجر به تولید کلاژن طبیعی و حفظ الاستین می‌شود. کاهش استروژن، موجب به کاهش ضخامت پوست، افتادگی و کاهش حجم آن خواهد شد. 

در این دوران، تستسترون هم کاهش می‌یابد. با کاهش تستسترون و استروژن، پوست شما دچار خشکی شده و چین‌ و چروک‌ها، نمایان می‌گردند. به این صورت است که پس از یائسگی، ساختار پوست دچار چین وچروک، افتادگی، نازک شدگی، خشکی و… خواهد شد. 

مراقبت از پوست در یائسگی 

مراقبت از پوست در یائسگی، بسیار ساده است. داشتن یک مراقبت پوستی منظم با محصولات مناسب، تا حد زیادی شما را از آسیب‌ها یائسگی، در امان نگه می‌دارد. این مراقبت‌ها عبارت‌اند از: 

آبرسانی پوست در یائسگی 

آبرسانی پوست در یائسگی را باید جدی بگیرید. خشکی پوست یکی تاز اصلی‌ترین و رایج‌ترین مشکلات به وجود آمده در یائسگی است. می‌توانید برای جلوگیری از این موضوع، از سرم آبرسان استفاده نمایید.   

عدم استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها 

آلفا هیدروکسی اسیدهای موجود در فوم و ژل‌های شستشو دهنده صورت، می‌توانند پوست شما را بیش‌تر دچار خشکی کنند. پس توصیه می‌شود که از این محصولات برای شستشوی صورت و آرایش خود بپرهیزید.  

نوشیدن مایعات 

نوشیدن مایعات به مقدار کافی، تا حد زیادی به پوست شما کمک خواهد کرد. نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز، دهیدراته شدن پوست را درمان میکند و از خشکی پوست، جلوگیری می‌کند. 

 نتیجه گیری 

حال شما فرآیند یائسگی را به طور کامل می‌شناسید و می‌دانید در صورت مراقبت نکردن از پوست، چه اتفاقات ناخوشایندی برایتان خواهد افتاد. در صورت داشتن هرگونه سوال، برایمان در قسمت نظرات، آن را بنویسید

مراقبت از پوست در یائسگی

مراقبت از پوست در دوران یائسگی

مراقبت از پوست در دوران یائسگی چگونه است؟ در دوران پری یائسگی و یائسگی، هورمون ها دچار تغییراتی می شوند و منجر به خشکی، افتادگی و… پوست می شوند.

enemad-logo