تکفام طب
تکفام طب

10 راز جلوگیری از پیری

جلوگیری از پیری زودرس، مسئله‌ای است که اکثر آدم‌ها، به دنبال روش‌های آن هستند. تمامی افراد به خصوص بانوان، میل هستند سلامت و ظاهر پوست خود را بهبود ببخشند و علائم پیری را به تاخیر بیندازند.

در ادامه، به شما 10 راز مهم برای جوان ماندن، پیشگیری از پیری و بهترین دستگاه‌ هایفو جوانساز را گفته‌ایم پس با ما همراه باشید.

جلوگیری از پیری

پیشگیری از پیری پوست

پیشگیری از پیری پوست چه راهکارهایی دارد؟ این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی مثل تغذیه، آب و هوا، عدم رسیدگی به پوست و … باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل، عدم رسیدگی به پوست است. حال شاید برایتان سوال باشد که چگونه از پوست خود در برابر پیری، محافظت کنیم؟

ویتامین B برای ناخن، پوست و مو

ویتامین B، جزو ویتامین‌های واجب است که معمولا در اکثر محصولات مراقبتی پوست، وجود دارد. عملکرد این ویتامین به زبان ساده به این صورت است که به تمامی نقاط بدن که مسئولیت داشتن پوستی بدون چروک و سفت را دارند، سوخت رسانی می‌کند.

ویتامین B ضد پیری

ویتامین C برای رفع لکه‌های تیره

ویتامین C، یک آنتی اکسیدان هست که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و یک تکمیل کننده برای ضد آفتاب است. توجه داشته باشید که حین استفاده از این ویتامین، باید یک سری نکات مراقبتی را نیز رعایت فرمایید.

ویتامین E برای جوانسازی پوست

ویتامین E، برای حفاظت از پوست در برابر آسیب‌هایی که ممکن است باعث به وجو آمدن چین و چروک و همچنین خطوط ریز شود، بسیار تاثیر گذار هست. توصیه می‌شود سرم‌هایی را که دارای ویتامین E هستند را استفاده نمایید.

این موضوع به این خاطر است که ویتامین E، رادیکال‌های آزاد آسیب زا را که توسط عوامل محیطی مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید تحریک می شوند را خنثی می کند.

ویتامین E ضد پیری

دستگاه‌های جوانسازی پوست

دستگاه‌های جوانسازی پوست مثل دستگاه Co2، هایفو 7 بعدی، هایفو 4 بعدی و… می‌تواند کمک بسیار زیادی در کاهش چین و چروک‌ها و جلوگیری از پیری پوست شما کند.

محافظت از کلاژن

محافظت ار کلاژن، توسط کوآنزیم و یا همان Q10 صورت می‌گیرد. کوآنزیم، یک آنتی اکسیدان قوی هست که به داشتن پوستی جوان و شاداب کمک می‌کند. Q10، از بافت کلاژنی و الاستیک موجود در پوست، کمک می‌کند.

جهت افزایش سطح کوآنزیم، مصرف مکمل‌های غذایی در کنار استفاده از سرم‌های موضعی، نتایج خوبی را به دنبال دارد. استفاده از مکمل CoQ10، به صورت روزانه برای 12 هفته، رادیکال‌های آزاد روی پوست را کاهش داده و منجر به جلوگیری از پیری و کاهش چین و چروک می‌گردد.

مصرف چای سبز برای جلوگیری از پیری

مصرف چای سبز، پوست شما را شارژ می‌کند چراکه سرشار از مواد مغذی است که از پیری پوست، جلوگیری می‌کند. می‌توانید از کرم‌ها و سرم‌هایی که حاوی چای سبز هستند برای پوست خود استفاده نمایید اما برای گرفتن نتیجه بهتر، توصیه می‌شود این گیاه را دم کنید و بنوشید.

چای سبز ضد پیری

استفاده از پپتیدها

استفاده از پپتیدها به صورت کرم‌های موضعی پپتیدی، جهت تحریک کلاژن‌ها و بهبود چین و چروک‌ها، فوق العاده است. توجه داشته اشید که این کرم‌ها، به صورت یکسان تولید نمی‌شوند پس تنها محصولاتی را خریداری کنید که آزمایش‌های بالینی را پشت سر گذاشته باشند.

رتینول‌ها برای سرعت بخشیدن به چرخش سلولی

رتینول‌ها و رتینوئیدهای تجویزی مثل Retin-A، از مشتقات ویتامین A است. رتینول‌ها و رتینوئیدها، تولید کلاژن و گردش سلولی را تسریع می‌بخشند و آن را و تحریک می‌کنند تا پوستی جوان‌تر و صاف‌تر داشته باشید.

استفاده از ضد آفتاب برای پیر نشدن پوست

استفاده از ضد آفتاب که دارای حداقل SPF 30 است، به جلوگیری از سرطان پوست و بهبود سلامت پوست کمک می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از ضد آفتاب به مدت یک سال، باعث بهبود رنگ پوست و چین و چروک می‌گردد.

ضد آفتاب ضد پیری

سخن پایانی

مراقبت از پوست برای پیشگیری از پیری، موضوعی مهم و حائز اهمیت است که باعث می‌شود افراد در سنین بالاتر به دنبال روش‌هایی برای رفع چین و چروک‌های خود نباشند.

جوانساز

10 راز جلوگیری از پیری

10 راز جلوگیری از پیری و ایجاد چین و چروک پوست را برایتان به صورت تخصصی در این مقاله توضیح داده‌ایم. برای اطلاع از این رازها، وارد شوید.

enemad-logo