تکفام طب
تکفام طب

هایفو برای درمان آکنه

هایفو برای درمان آکنه مناسب است؟ آکنه یکی از مشکلات رایج بین افراد است که تاثیرات منفی بر اعتماد به نفس و روحیه افراد می‌گذارد. بنابراین امروزه درمان و رفع آکنه، بسیار پرطرفدار و پراهمیت شده است.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های جدیدی برای رفع آکنه روی کار آمده‌اند که یکی از برترین روش‌ها، استفاده از دستگاه هایفو است. اگر به دنبال خرید دستگاه هایفو برای کلینیک و یا سالن خود هستید، ما به شما شرکت تکفام طب را پیشنهاد می‌کنیم.

آکنه چیست؟

آکنه چیست؟ آکنه یک نوع مشکل پوستی است که به دلیل بسته شدن راه فولیکول‌های مو و چربی‌های پوستی، به وجود می‌آید که اکثرا به رنگ سفید یا قرمز در قسمت‌هایی که دارای غده چربی فعال است، دیده می‌شوند.

مهم‌ترین علت بروز این مشکل، افزایش چربی پوست است. از دیگر عوامل موثر، می‌توان به تغذیه نا مناسب، تغییرات هورمونی، استفاده از محصولات نا مرغوب پوستی و استرس اشاره کرد. حال شاید بپرسید نقش هایفوتراپی در درمان آکنه چیست؟ بهتر است ابتدا، با عملکرد هایفوتراپی آشانا شوید.

آکنه چیست؟

هایفوتراپی چگونه است؟

هایفوتراپی، فرآیندی غیر تهاجمی است که با استفاده از امواج متمرکز، موجب درمان ظاهر پوست، ایجاد لطافت و تحریک پوست برای کلاژن سازی می‌گردد. هایفوتراپی، معمولا برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک‌ها و درمان آکنه به کار می‌رود.

امواج هایفوتراپی، به نقاط مشخص شده بر روی پوست ارسال می‌شود و در عمقی‌ترین لایه‌های آن، تاثیر می‌گذارد که باعث ایجاد گرما در آن ناحیه می‌شود. این گرما، موجب تحریک برای افزایش تولید کلاژن و سلول‌های پوست می‌گردد.

مقالات پیشنهادی: مراقبت‌های بعد هایفوتراپی

مزایا هایفوتراپی به نسبت سایر روش‌ها

مزایا هایفوتراپی نسبت به روش‌های دیگر چیست؟ در کنار تمامی مزایاهایی که دارد، اولین و مهم‌ترین ویژگی هایفوتراپی این است که این روش، نیازی به جراحی و ایجاد هرگونه برش در سطح پوست را ندارد.

ویژگی بعدی این است که بعد از انجام هایفوتراپی، شما می‌توانید بلافاصله و بدون گذراندن دوره نقاهت، به فعالیت‌های روزمره خود برسید. چراکه این روش، کاملا غیر تهاجمی هست. درمان آکنه با هایفو، چقدر تاثیر گذار است؟

رفع آکنه با دستگاه هایفو

رفع آکنه با دستگاه هایفو تاثیر گذار است؟ دستگاه هایفوتراپی، با امواج اولتراسونیک باعث تحریک کلاژن سازی و اکسیژن رسانی پوست شده که باعث التیام زخم‌های ناشی از آکنه و بهبود بافت‌های آسیب دیده می‌شود. همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی، قرمزی و التهاب آکنه را نیز رفع می‌کند.

استفاده از دستگاه هایفوتراپی برای چند هفته، موجب بهبود چشمگیر بافت پوست و ظاهر آن می‌شود. هایفو، روند درمان و رفع جای آکنه را تسریع می‌بخشد و موجب جلوگیری از دائمی شدن آثار باقی مانده از آن می‌شود. پس هایفوتراپی، یک گزینه غیرتجامی و مناسب برای رفع جای آکنه است.

رفع آکنه با هایفو

سوالات متداول

آیا هایفوتراپی درد دارد؟
درمان با هایفوتراپی، در برخی موارد ممکن است سوزش و گرما به صورت موقت احساس شود ولی به طور کلی، این روش بدون درد است و نیازی به بیهوشی هم ندارد.

هایفوتراپی برای درمان آکنه تاثیر گذار است؟
بله، هایفوتراپی برای درمان آکنه تاثیر گذار است. امواج متمرکز در این روش، باعث تحریک تولید کلاژن در پوست شده و در نتیجه، موجب بهبود لطافت پوست و بهبود ظاهر آکنه می‌شود.

هایفوتراپی برای انواع آکنه‌ها مناسب است؟
هایفوتراپی، برای بهبود آکنه‌های التهابی یعنی جوش‌های قرمز و التهابی، می‌تواند تاثیر گذار باشد. ولی برای آکنه‌های عمیق‌تر یا آکنه‌های سطحی، ممکن است به ترکیب روش‌های مختلف نیاز داشته باشید.

چند جلسه هایفوتراپی برای بهبود آکنه نیاز هست؟
تعداد جلسات هایفوتراپی، به وضعیت پوست شما و شدت آکنه بستگی دارد. معمولا، چند جلسه در فواصل زمانی مشخص شده، احتیاج دارید تا نتایج مطلوب و پایدار حاصل شود.

هایفوتراپی عوارض دارد؟
هایفوتراپی هیچگونه عوارض جانبی جدی را به دنبال ندارد. در بعضی موارد، تورم یا قرمزی موقت، در نواحی تحت درمان ممکن است ایجاد شود. ولی این موضوع، بعد از گذشت چند روز، رفع می‌شود.

بعد از هایفوتراپی نیاز به مراقبت داریم؟
بعد از هایفوتراپی، توصیه می‌شود از محصولات مراقبت پوستی مناسب استفاده شود و از نور مستقیم خورشید و آفتاب گرفتن، بپرهیزید تا تاثیرات مثبت درمان‌تان، حفظ شود.

هایفوتراپی تمام مشکلات پوستی را حل می‌کند؟
هایفوتراپی در کاهش چین و چروک‌ها، جوانسازی، رفع آثار آکنه و بهبود لطافت پوست موثر است.

کلام آخر

فراموش نکنید که هایفوتراپی برای درمان آکنه‌های شدیدتر، به تنهایی نمی‌تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد و نیازمند ترکیب روش‌های گوناگون و مشاوره‌ی پزشک دارد. در نظر داشته باشید که پاسخ‌های بالا، راهنما هستند و ممکن است بسته به شرایط شما متفاوت باشند.

رفع آکنه

هایفو برای رفع آکنه

هایفو برای رفع آکنه موثر است؟ در این مقاله به بررسی عملکرد دستگاه هایفوتراپی، مزایا آن، کاربردهای هایفوتراپی و پاسخ به سوالات رایج شما پرداخته ایم.

enemad-logo