تکفام طب
تکفام طب

مراقبت‌ های قبل لیزر موهای زائد

مراقبت‌ های قبل لیزر مو را بسیاری از افراد به آن توجهی ندارند. در حالی که، همانطور که پوست شما نیازمند مراقبت‌های بعد لیزر مو است، قبل از انجام درمان هم نیازمند مراقبت و رعایت یک سری نکات است.

در این مقاله درمورد تمامی نکات قبل از لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید

دلیل اهمیت مراقبت از پوست قبل لیزر مو

مراقبت از پوست قبل لیزر مو به چه دلیل است؟ لیزر موهای زائد طی فرآیندهایی که دستگاه دارد، ملانین موجود در فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. سپس آن را گرم می‌کند تا از بین برود.

مراقبت از پوست قبل لیزر مو

اگر پوست شما قبل از انجام این کار آسیب دیده باشد و یا تحریک شده باشد، ممکن است بعد از برخورد با پرتوهای لیزر، این آسیب و حساسیت تشدید شود. پس مراقبت پوست قبل از انجام لیزر موهای زائد، اهمیت زیادی دارد.

نکات قبل لیزر موهای زائد

نکات قبل لیزر موهای زائد را آگاهی دارید؟ آیا می‌دانید قبل از رفتن به جلسه لیزر، از مصرف چه داروهایی خودداری نمایید؟ آیا مطلع هستید نحوه آماده سازی پوست برای لیزر به چه صورت است؟

بعد از آنکه دستگاه لیزر مو مناسب خودتان را یافتید، برای پاسخ تمامی این سوالات، با ما همراه باشید.

داروهای ممنوعه قبل از لیزر موی زائد

داروهای ممنوعه قبل از لیزر موی زائد کدام است؟ از مصرف برخی داروها برای رقیق کردن خون مثل آسپرین و وارفارین، داروهای موضعی مثل رتینوئید و ترتینوئین که پپوست را حساس می‌کنند و یا داروهای حساس کننده به نور مثل آنتی بیوتیک‌های مانند داکسی سایکلین و تتراسایکلین بپرهیزید.

خودداری از آفتاب گرفتن

خودداری از آفتاب گرفتن به چه دلیل است؟ قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، پوست شما را حساس می‌کند و احتمال سوختگی و سایر عوارض را بیشتر می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود حداقل دو هفته قبل از جلسه لیزرتان، آفتاب نگیرید.

آفتاب گرفتن قبل لیزر

پرهیز از استفاده لوسیون

پرهیز از استفاده لوسیون، مام، بادی اسپلش، عطر، دئودورانت و سایر محصولات را در روز لیزر خود، فراموش نکنید. چراکه این محصولات، در توانایی دستگاه لیزر برای هدف قرار دادن فولیکول مو اختلال ایجاد می‌کنند و ممکن است احتمال عوارض پس از لیزر را افزایش دهند.

اصلاح ناحیه مد نظر

اصلاح ناحیه مد نظر با تیغ و یا کرم موبر را نیز به خاطر داشته باشید. با این کار، باعث می‌شوید لیزر بهتر بتواند فولیکول شما را مورد هدف قرار بدهد. توجه داشته باشید به هیچ عنوان برای اصلاح، موهایتان را اپیلاسیون و هر روشی که موها را از ریشه خارج می‌کند، 2 ماه قبل از لیزر استفاده نکنید.

شیو قبل لیزر مو

برای اطلاع از اینکه چند روز قبل لیزر موها را اصلاح کنید، با پزشک خود مشورت نمایید. چراکه برخی کلینیک‌ها با توجه به دستگاه خود، می‌گویند روز جلسه باید شیو نمایید درحالی که برخی می‌گویند 3 تا 4 رو قبل اصلاح کنید.

آمادگی پوست قبل لیزر

آمادگی پوست قبل لیزر به این معنا است که پوست شما عاری از هرگونه تتو، آرایش دائمی، بریدگی، زخم باز، اگزما و پسوریازیس باشد. در صورت دارا بودن هر یک از این موارد، قبل از لیزر آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

پاکسازی پوست از هرگونه آرایش

پاکسازی پوست از هرگونه آرایش صورت به این دلیل است که محصولات آرایشی، ممکن است حین لیزر تداخل ایجاد کند. پس قبل از شروع جلسه لیزر خود، پوست خود را از هرگونه آرایش به طور کامل پاک کنید.

بانوان باردار

بانوان باردار بهتر است از لیزر موهای زئد، اجتناب نمایند. چراکه تاثیرات پرتوهای لیزر بر روی جنین در حال رشد ناشناخته است. توضیحات کامل را در مقاله عوارض لیزر در بارداری برایتان توضیح داده‌ایم. همچنین می‌توانید با پزشک متخصص خود، این موضوع را در میان بگذارید.

استفاده از لایه بردارها

استفاده از لایه بردارها چند روز قبل از جلسه لیزر، می‌تواند باعث ایجاد اختلال در روند درمان شود. زیرا اسکراب با لایه برداری از پوست و حذف سلول‌های مرده آن، موجب تحریک پوست شما می‌گردد. توصیه می‌شود یک هفته قبل از جلسه لیزر خود، از لایه بردارها استفاده نکنید.

لایه بردار بعد لیزر

کرم‌های بی‌حسی موضعی

کرم‌های بی‌حسی موضعی قبل از لیزر را حتما باید با پزشک خود مشورت نمایید. برخی از دستگاه‌های لیزر با کرم‌های بی‌حسی تداخل دارند و برخی تداخل ندارند. پس باید با توجه به دستگاه کلینیک مد نظرتان، این کار را انجام دهید.

نتیجه گیری

با توجه به نکات بالا، حال می‌دانید که بایدها و نبایدهای قبل انجام لیزر موهای زائد چیست. با رعایت این نکات و همچنین مراقبت‌های بعد انجام، دچار هیچ گونه آسیب و سوختگی نخواهید شد.

enemad-logo