تکفام طب
تکفام طب

مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در سفر، برای بسیاری از افراد، با اهمیت است زیرا می‌دانند داشتن روتین پوستی متداول، چه تاثیراتی برایشان به همراه خواهد داشت و اختلالات خواب و دور شدن از روتین پوستی، اثرات منفی برای پوستتان خواهد داشت. نکات مهم مراقبت از پوست در مسافرت چیست؟

مراقبت از پوست در سفر

این مقاله توجه شرکت تکفام طب، ترجمه و جمع آوری شده است پس با ما همراه باشید.

چرا پوست در سفر آسیب می‌بیند؟

چرا پوست در سفر آسیب می‌بیند؟ شما در خانه خودتان، به تمامی محصولات روتین پوستی خود دسترسی دارید اما در مسافرت، نه تنها به این محصولات دسترسی ندارید، بلکه تغییر آب و هوا و… ممکن است موجب خشکی پوست شما نیز بشود.

دکتر رابینسون در این باره می‌گوید: زمانی که در سفر هستید و به خوبی نمی‌خوابید و به پوست خود نمی‌رسید، که با انجام این کار، موجب مختل شدن فرآیند ترمیم پوست خود می‌شوید.

راه‌هایی برای مراقبت از پوست در سفر

راه‌هایی برای مراقبت از پوست در سفر وجود دارد که طبق گفته‌های متخصصان و بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پزشکان متخصص، برایتان جمع آوری کرده‌ایم:

در طول سفر مایعات زیاد بنوشید

در طول سفر مایعات زیاد بنوشید. نوشیدن آب، بهترین راه مقابله با از دست دادن رطوبت پوست است. طبق تحقیقات انجام شده، نوشیدن دو لیتر آب در روز به مدت یک ماه، موجب افزایش هیدراتاسیون پوست می‌گردد که ارتباط مستقیمی با سالم‌تر و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست دارد.

نوشیدن آب در سفر

دکتر رابینسون در ارتباط با این موضوع می‌گوید: در روزهای انتهایی سفر خود، نیمی از وزن خود را آب بنوشید.

لب‌هایتان را مرطوب نگه دارید

لب‌هایتان را مرطوب نگه دارید. کم توجهی به رطوبت لب‌ها در سفر، یک اشتباه بزرگ است. دکتر گارشیک گفته: روزهای طولانی سفر شما می‌تواند پوست لب‌هایتان را خشک کند و دچار ترک خوردگی شوید. پس حتما استفاده از بالم لب را فراموش نکنید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، به ویژه اگر به یک منطقه گرمسیری سفر می‌کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب حتی اگر مستقیما در معرض نور خورشید نیستید هم توصیه می‌شود. پس ضد آفتاب با حداقل SPF 30 را همیشه در کیف خود داشته باشید.

دکتر گارشیگ در این باره می‌گوید: علاوه بر اینکه کرم ضد آفتاب را باید روزانه استفاده کنید، باید در هواپیما که به نورهای فرا بنفش نزدیک‌ترهستید نیز استفاده کنید و آن را هر چند ساعت یک بار، تمدید نمایید.

محصولات پوستی خود را به سفر بیاورید

محصولات پوستی خود را به سفر بیاورید. برای این کار می‌توانید به دنبال پکیج‌های مراقبتی پوست در سایز‌های کوچک و مناسب سفر بگردید. دکتر گارشیک می‌گوید: استفاده از سرم‌هایی که در ظروف مشکی و شیشه‌ای ریخته شده‌اند در سایز‌های کوچک، بسیار بهتر از این است که شما خودتان آن را ظرف کوچک بریزید.

محصولات پوستی در سفر

عدم استفاده از محصولات مراقبت پوستی هتل ها

محصولات مراقبت پوستی هتل‌ها را استفاده نکنید. دکتر فلاگمن گفته: این محصولات معمولا دارای مواد نگهدارنده و عطرها هستند که ممکن است خشکی پوست شما در طول سفر را تشدید کند. همچنین معمولا برخی از هتل‌ها به دلیل سود بیشتر، محصولات مراقبت پوستی با کیفیتی را ارائه نمی‌دهند.

از گلاب استفاده کنید

از گلاب استفاده کنید. این روش، راه حلی سنتی ایرانی است که بسیاری از پزشکان ایرانی، توصیه می‌کنند. برای این کار لازم است مقداری گلاب را با آب، داخل یک اسپری کوچک بریزید و مخلوط کنید و در طول سفر، به صورت خود اسپری کنید.

نتیجه گیری

توجه به سلامت پوست در طول سفر، باعث می‌شود وقتی از مسافرت خود برگشتید به دنبال راه حل برای درمان مشکلات به وجود آمده برای پوستتان در طول سفر نباشید.

مراقبت از پوست در مسافرت

مراقبت از پوست در سفر

مراقبت از پوست در سفر باعث می شود هنگاه بازگشت از مسافرت خود، به دنبال درمان خشکی و آسیب های وارد شده به آن نباشید. در این مقاله، مهم ترین…

enemad-logo