تکفام طب
تکفام طب

مراقبت‌های بعد هایفوتراپی

مراقبت‌های بعد هایفوتراپی

مراقبت‌های بعد هایفوتراپی را بسیاری از افراد آگاهی کامل ندارند و در برخی موارد، با رعایت نکردن آن‌ها، دچار برخی مشکلات شده‌اند. حال شاید برایتان سوال شود که این مراقبت‌ها چیست؟

مراقبت‌های بعد هایفوتراپی

در ادامه می‌خواهیم تمامی نکاتی که باید رعایت شود را بگوییم پس همراه ما باشید.

شستشو صورت بعد هایفوتراپی

شستشو صورت بعد هایفوتراپی به چه صورت است؟  شستن صورت بعد از انجام هایفو، هیچ ممنوعیتی ندارد اما به این موضوع توجه داشته باشید که پوست شما بعد از هایفوتراپی، کمی حساس می‌شود پس توصیه می‌شود از شوینده‌های قوی و اسکراب‌ها، موقتا استفاده نکنید.

چراکه این کار ممکن است موجب افزایش حساسیت پوست شود. همچنین بهتر است تا یک هفته بعد از هایفوتراپی، از آب بسیار گرم حین شستشو و لیف‌های لایه بردار نیز استفاده نکنید.

ورزش کردن پس از هایفو

ورزش کردن پس از هایفوتراپی، مانعی ندارد بلکه داشتن زندگی سالم و ورزش کردن، باعث یاری کردن بدن به تولید کلاژن می‌گردد. البته ورزش کردن نیز یک سری نکات قابل توجه هم دارد.

ورزش کردن پس از هایفوتراپی

اگر پوست بعد از هایفو ملتهب و قرمز شده است، توصیه می‌شود ورزش کردن را برای چند روز متوق کنید. همچنین ورزش‌هایی که پوست ضربه وارد می‌کند و یا به طور مستقیم با آن ارتباط خواهد داشت را بعد از گذشت یک هفته شروع کنید.

طرز خوابیدن بعد هایفو

طرز خوابیدن بعد هایفو، تاثیری بر نتیجه درمان شما ندارد. یعنی با رعایت این نکته، باعث گرفتن نتیجه مطلوب‌تری نمی‌شوید. بعد اتمام کار با دستگاه هایفوتراپی، دستور عمل خاصی برای خوابیدن توسط پزشکان داده نمی‌شود.

بلکه اگر در چند روز اول، پوست شما ملتهب و قرمز شده است، بهتر است حین خواب به صورت خود فشار نیاورید. اگر دچار قرمزی و التهاب شدید نشده‌اید، نیازی به رعایت طرز خواب خود ندارید.

نوشیدن آب پس از هایفوتراپی

نوشیدن آب پس از هایفوتراپی تاثیری بر نتیجه درمان دارد؟ هانطور که احتمالا می‌دانید، نوشیدن آب کافی در طول روز، برای سلامتی شما بسیار مهم است. هایفوتراپی به منظور تولید کلاژن در پوست انجام می‌شود.

نوشیدن آب پس از هایفوتراپی

نوشیدن آب کافی، منجر به تولید کلاژن در پوست و در نتیجه کمک به جوانسازی و پیشگیری از پیری آن می‌شود. پس با انجام این کار، شما پوست خود را در روند تولید کلاژن، کمک خواهید کرد.

استفاده از ضد آفتاب بعد هایفو

استفاده از ضد آفتاب بعد هایفو را جدی بگیرید! بعد از هایفوتراپی، به مدت 4 تا 6 هفته پوست شما نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید. چرا که در صورت رعایت نکردن ممکن است دچار هایپرپیگمنتیشن شوید.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، به شما کمک می‌کند تا از پوست خود در برابر اشعه‌های فرابنفش، محافظت نمایید. توصیه می‌شود از ضد آفتاب‌هایی با SPF  بالاتر از 30 و باکیفیت استفاده نمایید تا پوستتان لک نیاورد.

مصرف نوشیدنی الکلی بعد هایفو

مصرف نوشیدنی الکلی بعد هایفو محدودیت‌هایی دارد. نوشیدنی‌های الکلی و کافئین دار را باید به مدت 2 روز، مصرف نکنید. چراکه کافئین و الکل، موجب درگیر شدن کبد شده و به جای آن که به حذف سلول‌های چربی غیر فعال شده بپردازد، درگیر دفع و سم زدایی الکل و کافئین می‌شود.

مصرف قهوه بعد هایفو

همچنین الکل، باعث رقیق شدن جریان خون می‌گردد و در نتیجه، خون رسانی به نواحی که تحت درمان قرار گرفته‌اند را کاهش می‌دهد. پس هرچه بیشتر از آن‌ها بپرهیزید، احتمال گرفتن نتیجه مطلوب از هایفوتراپی را بالاتر می‌برید.

نخاراندن پوست پس از هایفوتراپی

نخاراندن پوست پس از هایفوتراپی را نیز جدی بگیرید. ممکن است پس از هایفوتراپی، احساس خارش داشته باشید. زیرا هایفو، به صورت کاملا غیر تهاجمی به لایه‌های زیرین پوست شما حرارت وارد می‌کند که این موضوع موجب ایجاد حس خارش می‌گردد.

بعد از انجام هایفوتراپی، پوست شما کمی حساس می‌شود و خاراندن آن در این شرایط، توصیه نمی‌شود. شما باید در مقابل این احساس خارش، مقاومت کرده چراکه انجام هرگونه ماساژ و خاراندن آن، باعث کشیدن پوست و کاهش اثرات درمان می‌گردد.

وکس بعد هایفو

وکس بعد هایفو می‌توان انجام داد؟ انجام وکس و اپیلاسیون به مدت 3 روز پس از هایفوتراپی، ممنوع است. روش‌هایی که ریشه مو را خارج می‌کنند، را نباید انجام دهید. شاید برایتان سوال باشد چرا نباید انجام داد؟

وکس بعد هایفو

انجام روش‌های رفع موهای زائد از ریشه بلافاصله پس از هایفوتراپی، مستقیما باعث تحریک سلول‌های پوست شما می‌گردد. این موضوع، می‌تواند اثر درمانی هایفوتراپی را پس از انجام آن، کاهش دهد.

سخن پایانی

باتوجه به تمامی صحبت‌های بالا‌تر و توصیه‌های گفته شده، مراقبت‌های بعد از انجام هایفوتراپی همانند خود فرایند درمان، دارای اهمیت است. برای اینکه بهترین نتیحه را از هایفوتراپی را بگیرید، باید مراقبت‌های قبل و بعد آن را جدی بگیرید.

مراقبت‌های بعد هایفوتراپی

مراقبت‌های بعد هایفوتراپی چیست؟ باید ها و نباید های بعد از انجام هایفو را در این مقاله به صورت کاملا تخصصی بررسی کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر وارد شوید.

enemad-logo