تکفام طب
تکفام طب

لیزر مو در بارداری

لیزر مو در بارداری خطرناک است؟ اگر به دنبال راه‌هایی برای از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری هستید، ممکن است وسوسه شوید برای نتایج سریع، به لیزر موهای زائد روی بیاورید. اما آیا این یک گزینه موثر و ایمن برای مادران آینده است؟

لیزر مو در بارداری

در ادامه به بررسی تحقیقات انجام شده در این زمینه خواهیم پرداخت.

لیزر مو در بارداری بی خطر است؟

لیزر مو در بارداری بی خطر است؟ طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصین و پزشکان مجرب فعال در زمینه و همچنین انجمن بارداری آمریکا، دستگاه لیزر موهای زائد در دوران بارداری، ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد.

خطرات احتمالی لیزر موها به صورت زیر است:

آسیب به رشد جنین با لیزر

آسیب به رشد جنین با لیزر انرژی نور لیزر و گرمای آن، می‌تواند به رحم مادر برسد و منجر به آسیب به جنین شود. چراکه نور‌های لیزر، بسیار قوی بوده و این تضمین وجود ندارد که به جنین متولد نشده، تاثیر منفی نگذارد.

افزایش حساسیت پوست

افزایش حساسیت پوست مادران در دوران بارداری با لیزر، امکان پذیر است. چرا که هورمون‌هایی مثل استروژن و پروژسترون، می‌توانند سطح کلاژن را تغییر داده و منجر به نازک شدن پوست گردد. این موضوع ممکن است باعث شود که زنان باردار، بیشتر مستعد به سوختگی ناشی از لیزر شوند.

خونریزی بیش از حد زنان باردار

خونریزی بیش از حد زنان باردار حین لیزر به چه دلیل است؟ افزایش گردش خون و افزایش حساست پوست در دوران بارداری، ممکن است سبب خونریزی و لکه بینی بیش از حد معمول شده که متوقف کردن آن نیز بسیار دشوار است.

خونریزی زنان باردار با لیزر

تداخل در چرخه رشد موهای زائد

تداخل در چرخه رشد موهای زائد در دوران بارداری امکان پذیر است؟ پس از زایمان، سطوح بالای استروژن و پروژسترون به سرعت کاهش می‌یابد. این مسئله باعث تداخل در چرخه حذف موهای زائد می‌شود.

برخی از زنانی که در دوران بارداری تحت درمان‌های حذف موهای زائد قرار گرفته‌اند، مشکلاتی مانند ریزش موها بیش از حد معمول، الگوهای رشد مجدد عجیب و غریب یا نواحی که هرگز به حالت قبل از بارداری خود باز نمی‌گردند، گزارش می‌کنند.

تاثیر لیزر بر مایع آمنیوتیک

تاثیر لیزر بر مایع آمنیوتیک می‌تواند خطرناک باشد. آمنیوتیک، مایعی است که داخل رحم است و جنین را احاطه می‌کند. استفاده از لیزر رفع موهای زائد، ممکن است موجب گرم شدن یا آلوده شدن این مایع شود و یا حتی ممکن است تاثیرات ناشناخته‌ای بر جنین داشته باشد.

تاثیر لیزر بر مایع آمنیوتیک

راه ایمن برای حذف مو زائد در بارداری

راه ایمن برای حذف مو زائد در بارداری چیست؟ بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پزشکان و متخصصان با تجربه، نتایج ارائه شده را به صورت خلاصه برایتان در جدول زیر قرار داده‌ایم:

میزان ایمنی در دوران بارداری روش
امن در نظر گرفته شده است اصلاح
در صورت احتیاط، امن در نظر گرفته ‌می‌شود اپیلاسیون
ممکن است عوارض داشته باشد لیزر
در صورت احتیاط و استفاده از محصولات طبیعی امن است کرم مو بر

نتیجه گیری

با توجه به تمامی صحبت‌های گفته شده، روش‌هایی که شامل حرارت، لیزر و مواد شیمیایی نمی‌شوند کم‌ترین خطر را برای حذف موهای زائد زنان باردار دارند. اکثر متخصصان پزشکی به زنان باردار توصیه می‌کنند که تا پس از زایمان برای انجام لیزر موهای زائد صبر کنند.

عوارض لیزر در دوران بارداری

عوارض لیزر در دوران بارداری

در ادامه با توجه به تحقیقات انجام شده توسط متخصصین و پزشکان آمریکایی، تمامی عوارض احتمالی را بررسی خواهیم کرد.

enemad-logo