تکفام طب
تکفام طب

رازهایی برای داشتن پوست صاف

پوست صاف موضوعی مهم و حائز اهیمت است که تمامی افراد خواهان داشتن آن هستند. اما برای داشتن پوستی صاف، یک سری نکات و مراقبت ها لازم است که بدون انجام دادن آنها نمی توان به این خواسته دست پیدا کرد.

پوست صاف

در ادامه به بررسی نکات مهم در داشتن پوست صاف اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

چگونه پوست صاف داشته باشیم؟

چگونه پوست صاف داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که رعایت نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد، به داشتن پوستی صاف شما را کمک خواهد کرد.

پوست صاف با پرهیز از شیو با ژیلت

شیو کردن پوست با ژیلت، عوارضی را به دنبال دارد. اگر مجبور به حذف موهای زائدتان شدید، استفاده از ژیلت می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد. اما این موضوع به این معنا نیست که به طور مداوم از ژیلت برای از بین بردن موها استفاده کنید.

چراکه استفاده مکرر از ژیلت، باعث بروز موهای زیر پوستی و جوش های ریز در سطح پوست می شود. بهترین راه برای مقابله با این مشکلات، لیزر موهای زائد است که شما را از شر فولیکول ها خلاص می سازد.

پرهیز از شست و شو با آب داغ

شست و شو با آب داغ، موجب از بین رفتن لیپید پوست می شود. با از بین رفتن رطوبت پوست، آب داغ موجب خشکی و آسیب زدگی به سطح پوست شما می شود.

شست و شو پوست با آب داغ

مصرف حبوبات

مصرف حبوبات و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی، می تواند به مبارزه با باکتری های معده و افزایش شادابی پوست صورت و بدن کمک کند. چراکه مشکلات روده ای، تاثیر مستقیم و زیادی بر سلامت پوست دارد. منابع پروتئین گیاهی در رژیم غذایی و بهره مندی از مواد مغذی آنها، امری مهم و ضروری است.

کاهش مصرف قند

کاهش مصرف قند موجب کاهش جوش و آکنه می شود. توصیه می شود مصرف قند، شکلات و شیرینی جات را به حداقل برسانید. چراکه داشتن یک رژیم غذایی ناسالم، اثرات منفی بر سلامت پوست می گذارد.

مصرف ماهی

مصرف ماهی به دلیل دارا بودن چربی های سالم برای پوست خواص بسیاری دارد. ماهی هایی مثل سالمون، حای اسید های چرب امگا 3 هستند و خواص ضد التهابی را دارا هستند که موجب حفظ رطوبت پوشش سلول ها و درخشان به نظر رسیدن پوست می گردند.

مصرف ماهی

نتیجه گیری

با توجه به صحبت های گفته شده، با رعایت نکات بالا، می توانید پوستی صاف، شفاف، عاری از جوش و آکنه داشته باشید.

پوست صاف

5 راز برای داشتن پوست صاف

پوست صاف موضوعی مهم و حائز اهیمت است که تمامی افراد خواهان داشتن آن هستند. اما برای داشتن پوستی صاف، یک سری نکات و مراقبت ها لازم است که بدون…

enemad-logo