تکفام طب
تکفام طب

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت در چیست؟

دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت را بهتر است قبل از خرید دستگاه لیزر، آگاهی کامل داشته باشید تا با توجه به نیاز خود، دستگاه را تهیه نمایید.

تفاوت دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

در ادامه به بررسی مشخصات دستگاه لیزر تیتانیوم و مشخصات دستگاه لیزر الکس و قیمت روز 22 مهر آنها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

مشخصات دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه لیزر تیتانیوم را اگر بخواهیم به صورت تخصصی معرفی کنیم، باید بگوییم که این دستگاه، یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای رفع موهای زائد است که از 3 طول موج اندیاگ، دایود و الکساندرایت، استفاده می‌کند.

دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم، برای انواع تایپ‌های پوستی به کار برده می‌شود. طول موج اندیاگ، برای رفع موهای ضخیم، طول موج دایود برای رفع موهایی با ضخامت معمولی و طول موج الکساندرایت برای رفع موهای بسیار نازک هست.

دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه لیزر تیتانیوم به دلیل دارا بودن اسپات سایز ۱۵*۴۰ میلی متر، با هر شات ناحیه وسیعی از بدن را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین این دستگاه با بهری گیری از سیستم خنک کننده قوی، از گرم شدن بیش از حد پوست پیشگیری می‌کند.

عملکرد دستگاه لیزر تیتانیوم

عملکرد دستگاه لیزر تیتانیوم طبق صحبت‌های گفته شده، به این صورت هست که دارای 3 طول موج الکساندرایت با قدرت‌ 755 نانومتر جهت لیزر موهای زائد افراد با پوست روشن، طول موج دایود با قدرت 810 نانومتر برای لیزر موهای زائد افراد با پوست تیره و طول موج اندیاگ با قدرت 1064 نانومتر برای نفوذ به لایه‌های زیرین پوست هست.

توان داخلی دستگاه لیزر مو تیتانیوم، 3000 وات هست که دستگاهی با توان بسیار بالا به شمار می‌آید. دستگاه تیتانیوم لیزر، دارای استابلایزر داخلی، 20 عدد لیزر بار 60 واتی است که در نتیجه توان خروجی آن، 1200 وات است.

مشخصات دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت تنها از یک طول موج الکساندرایت 755 نانومتر بهره می‌گیرد که برای افرادی مناسب است که پوست روشنی دارند. البته در نظر داشته باشید که بروزترین دستگاه‌های لیزر کندلا، دارای یک طول موج 1064 نانومتری هم هست.

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر کندلا به دلیل بازدهی بسبار بالایی که دارد، به تعداد جلسات کمتری برای درمان نیاز دارد. همچنین این دستگاه از دو سیستم خنک کننده DCD و ACC استفاده می‌کند. دستگاه لیزر الکس مورد تایید FDA است و به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی قابلیت تعمیر را دارد.

تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه تیتانیوم

تفاوت دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه تیتانیوم به صورت زیر است:

امواج لیزر در دستگاه تیتانیوم و کندلا

امواج لیزر در دستگاه تیتانیوم و کندلا چگونه است؟ امواج در دستگاه تیتانیوم، درون منبع لیزر نیمه هادی ایجاد شده در صورتی که در دستگاه الکساندرایت، از قسمت اپتیکی درست شده است. این موضوع سبب می‌شود تا دقت طول موج ساطع شده در الکساندرایت بالا رفته و نتایج حاصل شده بهتر باشد.

فرکانس دستگاه الکس و تیتانیوم

فرکانس دستگاه الکس و تیتانیوم تفاوت‌هایی دارد. منظور از فرکانس، همان تعداد شات‌های امواج است پس هرچه تعداد آن بیشر باشد، سرعت عمل کار هم بالاتر خواهد بود. فرکانس شات در دستگاه لیزر مو تیتانیوم، از 1 تا 20 هرتز متفاوت است و در دستگاه لیزر الکس، زیر 10 هرتز است.

اسپات دستگاه الکساندرایت و تیتانیوم

اسپات دستگاه الکساندرایت و تیتانیوم چه تفاوتی دارند؟ دستگاه لیزر مو الکساندرایت شامل اسپات سایز قابل تغییر است که می‌توان باتوجه به ناحیه مد نظر، سایز آن را تغییر داد. درحالیکه اسپات سایز دستگاه تیتانیوم، ثابت است پس اپراتور دستگاه کندلا، نواحی بیشتری را در زمان یکسانی لیزر خواهد کرد.

فلوئنس دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت

فلوئنس دستگاه لیزر تیتانیوم و الکساندرایت یکی از موضوعات مهم است چراکه هرچه فلوئنس دستگاه بیشتر باشد، انرژی در سطح واحد هم بیشتر است و فولیکول‌های مو هم بیشتر در معرض افزایش دمای امواج لیزر هستند. فلوئنس دستگاه لیزر الکساندرایت به نسبت تیتانیوم، بیشتر است.

عرض پالس دستگاه الکساندرایت و تیتانیوم

عرض پالس دستگاه الکساندرایت و تیتانیوم به چه صورت است؟ عرض پالس در دستگاه الکس، قابلیت تنظیم بین 3 تا 300 میلی ثانیه را دارد و دستگاه لیزر تیتانیوم، به صورت خودکار تنظیم می‌شود. پس دستگاه لیزر الکس، تمامی موهای ضخیم و کرکی را مورد هدف قرار می‌دهد.

سیستم خنک کننده دستگاه لیزر مو تیتانیوم و الکساندرایت

سیستم خنک کننده دستگاه لیزر مو تیتانیوم و الکساندرایت هم تفاوت‌هایی دارد. سیستم خنک کننده موجود در دستگاه تیتانیوم، به صورت داخلی طراحی شده است. در حالیکه در دستگاه لیزر کندلا، به صورت خارجی طراحی شده پس اپراتور با سیستم خنک کننده قوی، می‌تواند از انرژی بالاتری برای لیزر استفاده کند.

جمع بندی

طبق مطالب گفته شده، تفاوت‌های اصلی دو دستگاه لیزر موهای زائد تیتانیوم و دستگاه لیزر مو الکساندرایت را متوجه شده اید. البته توجه داشته باشید که تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد که به آنها اشاره نشده است.

برای انتخاب دستگاه مناسب کلینیک شما باتوجه با نیازتان و بودجه مد نظرتان، می‌توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان بگیرید: مهندس بقایی 09121733666.

enemad-logo