تکفام طب
تکفام طب

اشتباهات لیزر موهای زائد

اشتباهات لیزر موهای زائد که ممکن است منجر به نتیجه نگرفتن از درمان و رفع موها شود چیست؟ برخی از افراد با آگاهی نداشتن، خودشان منجر به نگرفتن نتیجه مطلوب از لیزر موهای خود می‌شوند.

اشتباهات لیزر موهای زائد

حال شاید بپرسید این استباهات چیست؟ برای پاسخ این سوال، همراه ما باشید.

رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از لیزر مو

رعایت نکردن مراقبت‌های بعد از لیزر مو هم بر خلاف تصور برخی از افراد، اهمیت بسیاری دارد. لیزر، روشی غیر تهاجمی است و دوره نقاهت ندارد اما بعد از اتمام جلسه، پوست شما حساس شده است و نیازمند رعایت کردن یک سری نکات است.

برای مثال، استفاده از کرم ضد آفتاب، پرهیز از سولار، آفتاب، اتاق بخار، جکوزی و اقداماتی که موجب گرم شدن پوست شما می‌شوند، خودداری نمایید. در مقاله مراقبت‌های بعد لیزر، تمامی این نکات را به صورت تخصصی و کامل برایتان شرح داده‌ایم.

رعایت نکردن زمان معین شده جلسه لیزر

زمان معین شده جلسه لیزر اهمیت زیادی دارد و باید در برنامه مشخص انجام شود. زیرا بدن انسان، یک چرخه رشد مو که تشکیل شده از آناژن و یا همان مرحله رشد، تلوژن و یا همان مرحله استراحت و کاتاژن و یا همان مرحله گذار است.

لیزر موهای زائد، فقط در مرحله رشد است که می‌تواند فولیکول مو را از بین ببرد. ممکن است تارهای مو، در یک زمان در مرحله‌های مختلف باشند. پس به این دلیل است که زیباجویان، در بازه زمانی خود باید درمان را انجام دهند تا تمامی تارها در مرحله رشد، مورد هدف قرار گیرند.

مصرف برخی دارو‌ها بدون در جریان گذاشتن اپراتور خود

مصرف برخی دارو‌ها ممکن است ایجاد تداخل در فرآیند درمان شما شود. شما باید قبل از شروع جلسات لیزر خود، لیست تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید را به طور واضح برای پزشک خود بگویید.

داروهای قلب و عروق، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای هورمونی و داروهای ضد مالاریا، می‌توانند باعث به وجود آمدن هیپرپیگمانتاسیون شوند. به همین دلیل است که در میان گذاشتن تمامی داروهای مصرفی‌تان، امری واجب و ضروری است.

آفتاب گرفتن در دوره درمان لیزر

آفتاب گرفتن قبل از لیزر را به کل فراموش کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید پیش از لیزر، موجب افزایش رنگدانه‌های پوست می‌گردد. هنگامی که رنگدا‌های افزایش یابد و اقدام به لیزر موهای زائد خود کنید، امکان سوختگی و آسیب به پوست خود را افزایش می‌دهید.

آفتاب گرفتن قبل از لیزر

توصیه می‌ششود دو هفته قبل و بعد جلسه لیزر خود، از آفتاب گرفتن دوری کنید و در صورت قرار گرفتن در معرض خورشید، از ضد آفتاب با حداقل SPF 30، استفاده کنید.

لیرز با دستگاه‌های تقلبی و ارزان

لیرز با دستگاه‌های تقلبی، شاید قیمت کمتری داشته باشند اما قطعا نتیجه بسیار پایین‌تری هم خواهند داشت. امروزه دستگاه‌های زیاد و متنوعی برای لیزرموهای زائد در بازار وجود دارد که ممکن است در انتخاب آن، سردرگم شوید.

توصیه می‌شود قبل از انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد، ابتدا نوع پوست و موی را بشناسید سپس با توجه به نیاز خود، به دنبال دستگاهی باشید که از نظر بالینی ثابت شده و ایمن باشد و مجوزهای جهانی لازم را دارا باشد.

پاک نکردن آرایش قبل لیزر

پاک نکردن آرایش قبل لیزر از دیگر اقداماتی است که برخی افراد به آن توجه نمی‌کنند. پاک نکردن آرایش صورت، عطر و لوسیون‌های معطر می‌تواند باعث بروز لکه‌های تیره و یا حتی سوختن پوست شما شوند.

در صورتی که قصد لیزر نواحی از صورت و بدن خود را دارید که از محصولات ذکر شده استفاده کرده‌اید، حتما باید پیش از جلسه لیزر آن‌های را به طور کامل از پوست خود پاک کنید.

اصلاح نکردن قبل لیزر

اصلاح نکردن قبل لیزر کاملا اشتباه است. موهای افراد ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد و حتی سوخت پوست حین درمان می‌شود. پس حتما باید با استفاده از تیغ یا ژیلت، نواحی که می‌خواهید لیزر کنید را اصلاح نمایید.

اصلاح نکردن قبل لیزر

توجه داشته باشید که استفاده از اپیلاسیون، موم، موچین، وکس و هر روشی که فولیکول موهایتان را از ریشه خارج کنید، ممنوع است زیرا با این کار، فولیکولی برای برخورد با پرتوهای لیزر و از بین رفتن آن‌ها باقی نمی‌گذارید.

کلام آخر

با رعایت کردن نکات گفته شده و انتخاب دستگاه مناسب، می‌توانید به راحتی از شر موهای زائد صورت و بدن خود خلاص شوید. این مقاله توسط شرکت تکفام طب، وارد کننده دستگاه‌های زیبایی و لیزر مو، نوشته شده است.

اشتباهات لیرز مو

اشتباهات رایج لیزر موهای زائد

اشتباهات رایج لیزر موهای زائد که با انجام آن‌ها، از درمان خود نتیجه نمی‌گیررید را برایتان توضیح داده‌ایم. برای اطلاع از این اشتباهات، وارد صفحه شوید.

enemad-logo