تکفام طب
تکفام طب

اسرار مو زائد صورت و بدن و دلایل رویش آن

اسرار مو زائد چیست؟ به گزارش سایت تکفام طب، تمامی بانوان و حتی در برخی موارد آقایان، موی زائد صورت و بدن را دوست ندارند. بر خلاف تصور شما، این موضوع قسمتی از تکامل انسان‌هاست و بخشی از رفاه و سلامت ما است.

در این مقاله می‌خواهیم درمورد اسرار و کاربرد موهای زائد صحبت کنیم.

دلیل وجود مو زائد چیست؟

دلیل وجود مو زائد را می‌دانید؟ موهای بدن هر فرد، به هوش شخص گره خورده است و هر چه قدر موی زائد بیشتر باشد، مغر فرد بزرگ‌تر است. محققان پس از سال‌ها تحقیق و مطالعه بر روی موی انسان، اطلاعات جدید و جالبی را یافته‌اند.

دلیل وجود مو زائد

طبق تحقیقات انجام شده، آقایانی که موی سینه‌ی بیشتری دارند، اکثرا در مدارس عملکرد بهتر و مشاغل مهم‌تری داشته‌اند. پس اگر فرش بر روی سینه خود دارید، احتمالا شما یک فرد نابغه‌اید.

تکامل موهای انسان از گذشته تا کنون

موهای انسان در گذشته، بسیار بیشتر از حال بوده است به طوری که اجداد ما، تمامی نواحی بدنشان پوشیده از مو بوده است. در واقع اجداد ما در کف پا، صورت و کف دست‌ها نیز مانند سایر نواحی دیگر هم مو داشته‌اند.

با گذشت زمان، از حجم و مقدار آن کاسته شده است و موهای بدن خود را از دست داده‌ایم. دلیل این موضوع بعد از گذشت این همه مدت و علی‌رغم تحقیقات بسیاری که دانشمندان انجام داده‌اند، کشف نشده است.

فواید موهای بدن

فواید موهای بدن بر خلاف تصور بسیاری از افراد، قابل توجه است. به عنوان مثال، موها صورت به شما کمک می‌کند تا دمان بدنتان تنظیم شود و یا موهای زیر بغل، باعث آزاد شدن فرومون‌ها می‌گردد. فرومون‌ها، موجب ایجاد رایحه‌ای می‌شود که جنس مخالف را به خود جذب کند.

موهایی که در ناحیه تناسلی افراد رشد می‎کنند، به این دلیل است که از اندام‌های خصوصی شما در مقابل عوامل بیماری زا و باکتری‌ها، محافظت کند. پس رویش موهای صورت و بدن، بی دلیل نیستند.

دلیل پرمویی مردان نسبت به زنان

دلیل پرمویی مردان در مقایسه با زنان چیست؟ چرا آقایان موهای بیشتری نسبت به زنان دارند؟ آقایان و بانوان، تعداد فولیکول‌هایشان به یک اندازه است اما دلیل این موضوع این است که مردان، هورمون‌های جنسی مانند تستوسترون بیشتری در بدن خود دارند.

مقالات پیشنهادی: 5 علت پرمویی

دلیل پرمویی مردان

با این حال، تحقیقات انجام شده بر روی زنان نشان داده است که اکثر بانوان، مردانی که موهای بدن دارند، صورتشان به صورت یکنواخت مو دارد و به خصوص کمی موی سینه دارند را جذاب‌تر می‌دانند.

تاثیر بلوغ در مو زائد

تاثیر بلوغ در مو زائد را نمی‌توان چشم پوشی کرد. بلوغ، دورانی است که افراد از نظر عاطفی کنترل ندارند و موهای صورت و بدن به صورت وحشتناک و مثل علف‌های هرز، شروع به جوانه زدن حتی در نواحی که تمایل به رویش ندارید، می‌کنند.

همانطور که می‌دانید، دلیل رویش موهای بیش از حد در نواحی زیر بغل، صورت و سایر نواحی بدن در دوران بلوغ، ترشح مقدار زیادی از هورمون‌ها هستند. هورمون‌ها، به شما کمک می‌کنند تا به سمت بزرگسالی بروید.

راهکار رفع مو بدن و صورت

راهکار رفع مو بدن و همچنین صورت چیست؟ اگرچه موها نقش مهمی در سلامت و تکامل انسان‌ها دارند، اما دلیل نمی‌شود شما همیشه آن‌ها را با خود داشته باشید زیرا برخی از افراد از داشتن موهای زائد، بی‌زار هستند.

چنانچه به دنبال راه حلی دائمی برای از بین بردن موهای صورت و بدن خود هستید، شرکت تکفام طب شما را در پیدا کردن بهترین دستگاه لیزر مو زائد مناسب خودتان، کمک خواهد کرد.

دستگاه لیزر مو

دستگاه لیزر مو اهمیت زیادی در از بین بردن آن‌ها دارد چراکه در صورت انتخاب دستگاه تقلبی و یا غیر مناسب برای شما، ممکن است نتیجه مطلوب را از درمان خود نگیرید. بهترین دستگاه لیزر کدام است؟

دستگاه لیزر مو

شرکت تکفام طب، بروزترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های روز دنیا را مستقیما و بدون واسطه از کشور مقصد خریداری می‌نماید و به صاحبان کلینیک‌ها، ارائه می‌کند. پس اگر قصد خرید هرگونه دستگاه لیزر را دارید، با مشاوران ما در ارتباط باشید تا باتوجه به بودجه و نیازتان، دستگاه مناسب معرفی شود.

سخن پایانی

اکنون شما دلایل رویش موهای زائد در تمامی نواحی بدن و اسرار رویش آن را می‌دانید و آگاه هستید که این موها، بی‌دلیل به وجود نیامده‌اند. همچنین راهکار از بین بردن دائمی این مشکل را برایتان شرح داده‌ایم.

اسرار مو

اسرار مو صورت و بدن و دلایل رویش آن

اسرار مو و دلایل رویش آن در نواحی مختلف بدن به همراه راه حلی بر ای حذف موهای زائد به صورت دائمی. تمامی این مطالب را در این مقاله، توضیح…

enemad-logo